Karta poradnictwa nieodpłatnej pomocy prawnej dla osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą
Od dnia 26 sierpnia 2020 r. nieodpłatna pomoc prawna udzielana osobom fizycznym prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą w ciągu ostatniego roku osób jest pomocą de minimis co reguluje ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r.
o postepowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 708).
Na podstawie art. 37 ust. 1 ustawy osoba fizyczna ubiegająca się o pomoc
de minimis przed udzielenie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego musi przestawić w Starostwie Powiatowym w Płocku następujące dokumenty:
Wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis i zaświadczenia o pomocy de minimis
w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych,
Oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie lub oświadczenia
o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie
(Załącznik nr 1- wzór oświadczenia zamieszczony na stronie internetowej lub Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Płocku)
Informacji niezbędnych do udzielenia pomocy, określonych w rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegających się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc
de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2010 r. Nr 53, poz. 311) dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej
w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis.
Jeżeli podmiot ubiegający się o pomoc dokonuje zapisu przez system teleinformatyczny nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, przed uzyskaniem pomocy składa zaświadczenia, oświadczenia
i informacje za pomocą systemu.
Na podstawie art. 37 ust 7 ustawy pomoc prawna nie zostanie udzielona osobie ubiegającej się o skorzystanie z takiej formy pomocy publicznej do momentu przekazania dokumentów (zaświadczenia, oświadczenia i informacje za pomocą systemu) do Starostwa Powiatowego w Płocku bezpośrednio do urzędu 09-400 Płock, ul. Bielska 59 lub za pośrednictwem drogi elektronicznej starostwo@powiat.plock.pl .
Na podstawie art. 25 ust. 1 ustawy należy poinformować o możliwości i warunkach domagania się od beneficjenta pomocy zwrotu kwoty stanowiącej równowartość udzielonej pomocy de minimis wraz z odsetkami.
Pomoc publiczna jest monitorowana i obejmuje gromadzenie, przetwarzanie
i przekazywanie informacji o udzielanej pomocy publicznej, w szczególności o jej rodzajach, formach i wielkości oraz przestrzeganie krajowego limitu skumulowanej kwoty pomocy
de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie o czym informuje art. 31 ust. 1 ustawy.
Korzystanie z pomocy publicznej jest publikowane w sprawozdaniu przekazywanym do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W związku z tym beneficjent musi podać dane potrzebne do sporządzenia sprawozdania: NIP, nazwę, podstawę prawną udzielenia pomocy, dzień udzielenia pomocy, wielkość przedsiębiorcy, informacje
o siedzibie firmy, miejscu zamieszkania i rodzaju prowadzonej działalności, wartość pomocy, formę oraz przeznaczenia pomocy. Na podstawie zgromadzonych danych Starosta Płocki wydaje zaświadczenie o skorzystaniu z pomocy de minimis.
W związku z ogłoszonym stanem epidemii porady prawne odbywają się
na odległość za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość. W oświadczeniu należy wskazać dane kontaktowe. Po dostarczeniu wymaganych dokumentów należy zadzwonić pod numer telefonu 024 267 67 76 lub 734-464-323 w celu ustalenia terminy konsultacji.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Starostwo Powiatowe w Płocku