§ 12

§ 12

 

Do podstawowego zakresu działania Wydziału Edukacji, Kultury i Promocji należy:

 

 

 

  • w zakresie Referatu Oświaty, Kultury i Sportu:

 

 

 

    1. zakładanie i prowadzenie szkół i placówek oświatowych,
    2. ustalanie planu sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych oraz szkół specjalnych po uzyskaniu pozytywnej opinii kuratora oświaty,
    3. sprawowanie nadzoru nad działalnością szkół ponadgimnazjalnych lub placówek w zakresie spraw finansowych i administracyjnych,
    4. powierzenie stanowiska dyrektora szkoły lub placówki oraz przeprowadzanie konkursu w celu wytypowania kandydata na stanowisko dyrektora,
    5. ustalanie w porozumieniu z dyrektorem liceum profilowanego, po zasięgnięciu opinii kuratora oświaty, prowadzonych w tym liceum profili kształcenia,
    6. ustalanie w porozumieniu z dyrektorem szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe, po zasięgnięciu opinii powiatowej rady zatrudnienia, kuratora oświaty, zawodów, w których kształci szkoła,
    7. nadanie aktu założycielskiego oraz statutu szkole lub placówce publicznej, likwidowanie szkoły, łączenie szkół różnych typów w zespół,
    8. zapewnienie odpowiedniej formy kształcenia specjalnego dzieciom i młodzieży,
    9. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych, wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji lub decyzji o odmowie wpisu do ewidencji; nadawanie szkole niepublicznej uprawnień szkoły publicznej, cofanie uprawnień szkoły publicznej,
    10. określenie zasad udzielania dotacji szkołom niepublicznym,
    11. udzielanie uczniom pomocy materialnej ze środków przeznaczonych na ten cel w budżecie właściwej jednostki samorządu terytorialnego,
    12. wnioskowanie o dokonanie oceny pracy nauczyciela, dokonywanie oceny pracy nauczyciela, któremu powierzono stanowisko dyrektora szkoły,
    13. powoływanie komisji egzaminacyjnej dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego, udział i obsługa prac tej komisji, wydawanie zaświadczeń o zdaniu egzaminu, prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń, nadawanie lub odmowa nadania nauczycielowi kontraktowemu stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego w drodze decyzji administracyjnej,
    14. zapewnianie szkole podstawowych warunków do realizacji przez nauczyciela zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,
    15. określanie, po uzyskaniu opinii organu sprawującego nadzór pedagogiczny, zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego,
    16. wyrażanie zgody na obniżenie dyrektorowi szkoły lub placówki tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć,
    17. przyznawanie i wypłacanie nagród Starosty dla pracowników pedagogicznych szkół prowadzonych przez Powiat,
    18. wskazywanie szkoły, w której będzie naliczany odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych na każdego nauczyciela będącego emerytem lub rencistą zlikwidowanej szkoły,
    19. ustalanie regulaminu wynagradzania nauczycieli i określanie wysokości dodatków dla nauczycieli,
    20. zwalnianie nauczyciela od obowiązku zwrotu w całości lub w części jednorazowego zasiłku na zagospodarowanie,
    21. dofinansowywanie doskonalenia zawodowego nauczycieli,
    22. prowadzenie obsługi administracyjno-finansowej realizacji zadań remontowo-inwestycyjnych,
    23. przygotowywanie projektów porozumień i umów z zakresu realizacji zadań oświatowych,
    24. sporządzanie sprawozdań wynikających z realizacji ustawy o systemie informacji oświatowej,
    25. realizacja „Rządowego programu wyrównywania szans edukacyjnych uczniów pochodzących z rodzin byłych pracowników państwowych przedsiębiorstw gospodarki rolnej na lata 2006-2008”,
    26. wnioskowanie o zwiększenie części oświatowej subwencji ogólnej z rezerwy Ministra właściwego w sprawach edukacji narodowej,
    27. sporządzanie wniosków o dofinansowanie realizacji projektów ze środków krajowych i zagranicznych oraz funduszy celowych dotyczących oświaty,
    28. przygotowywanie wniosków dotyczących zamówień publicznych i udział w komisjach przetargowych,
    29. realizacja uprawnień powiatu w zakresie ochrony i opieki nad zabytkami,
    30. organizowanie i prowadzenie działalności kulturalnej,
    31. realizacja zadań powiatowej biblioteki publicznej,
    32. tworzenie warunków prawno – organizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej,
    33. prowadzenie ewidencji klubów sportowych,
    34. sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej,
    35. realizacja rocznego „Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi z zakresu kultury, kultury fizycznej i turystyki,
    36. zawieranie umów i porozumień z zakresu kultury, kultury fizycznej i turystyki,
    37. współdziałanie organów powiatu z gminami i organizacjami pozarządowymi na rzecz rozwoju kultury, kultury fizycznej, sportu i turystyki w powiecie,
    38. organizacja powiatowych imprez kulturalnych i sportowych,
    39. finansowanie nagród dla zawodników i ich trenerów osiągających wysokie wyniki sportowe we współzawodnictwie międzynarodowym i krajowym,
    40. realizacja procedury zamówień publicznych w zakresie kultury, kultury fizycznej i sportu,
    41. realizacja projektów dotyczących stypendiów socjalnych dla młodzieży szkół ponadgimnazjalnych publicznych i niepublicznych oraz studentów, współfinansowanych ze środków unijnych i budżetu państwa.

 

 

  • w zakresie Referatu Promocji i Spraw Społecznych:

 

 

 

      1. opracowywanie materiałów promocyjnych o powiecie płockim, ich publikacja i upowszechnianie, w tym organizacja stoisk promocyjnych,
      2. inicjowanie, projektowanie oraz zabezpieczanie gadżetów promocyjnych powiatu,
      3. współpraca z mediami, w tym między innymi przygotowywanie informacji do radia, prasy i telewizji,
      4. organizacja samorządowych przedsięwzięć i imprez integracyjnych oraz świat, których uczestnikami są radni i pracownicy samorządowi,
      5. współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego oraz instytucjami międzynarodowymi, krajowymi i regionalnymi w zakresie spraw dotyczących wspólnej promocji regionu,
      6. realizowanie „Programu promocji terenów inwestycyjnych w powiecie płockim” w zakresie promowania terenów zagospodarowanych,
      7. opracowywanie i realizacja rocznych planów promocji powiatu,
      8. prowadzenie i aktualizowanie danych do Biuletynu Informacji Publicznej,
      9. obsługa kancelaryjno-biurowa Kolegium Redakcyjnego Wydawnictw Powiatowych,
      10. zbieranie, selekcjonowanie, wprowadzanie i modyfikowanie informacji promocyjnych dla potrzeb serwisu www oraz jego stała aktualizacja,
      11. udzielanie i cofanie pozwoleń na przeprowadzenie zbiórki publicznej w drodze decyzji administracyjnej oraz przyjmowanie informacji o stanie akcji zbiórkowej,
      12. nadzór nad działalnością stowarzyszeń określonych prawem,
      13. sprawy dotyczące zatrudniania i zwalniania inwalidów wojennych,
      14. realizacja zadań dotyczących kombatantów i osób represjonowanych w zakresie opieki zdrowotnej, usług opiekuńczych, przyznawania emerytur i rent, pomocy społecznej oraz rozwiązywania stosunku pracy w okresie ochronnym,
      15. organizacja na terenie powiatu obchodu rocznic w celu upamiętnienia walki o niepodległość Polski oraz uczczenia pamięci ofiar wojny i okresu powojennego,
      16. współdziałanie z organizacjami społecznymi oraz stowarzyszeniami kombatantów i osób represjonowanych w zakresie realizacji zadań przypisanych samorządowi powiatowemu, w tym organizacja spotkań Starosty i Członków Zarządu z Kombatantami,
      17. organizowanie na obszarze powiatu zakładów lecznictwa odwykowego,
      18. przygotowywanie informacji dla potrzeb organów powiatu w zakresie opieki zdrowotnej,
      19. podejmowanie decyzji o wydaniu nie pochowanych zwłok szkołom wyższym do celów naukowych,
      20. udzielanie zezwolenia na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa,
      21. zabezpieczanie transportu do przewożenia zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych, przed ich pochowaniem, do zakładu medycyny sądowej lub szpitala mającego prosektorium, celem ustalenia przyczyn zgonu,
      22. prowadzenie spraw dotyczących narkomanii w zakresie ustawowo zastrzeżonym dla powiatu.

 

 

3. w zakresie Powiatowego Rzecznika Konsumentów:

 

 

 

      1. zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
      2. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
      3. występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
      4. współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
      5. możliwość wytaczania powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowania, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
      6. możliwość wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów,
      7. możliwość występowania z roszczeniami w sprawach zaniechania niedozwolonych działań, usunięcia skutków niedozwolonych działań, złożenia jednokrotnego lub wielokrotnego oświadczenia odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie, zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny związany ze wspieraniem kultury polskiej lub ochroną dziedzictwa narodowego– jeżeli czyn nieuczciwej konkurencji był zawiniony,
      8. możliwość wytaczania powództw w sprawach o uznanie wzorca umowy za niedozwolone,
      9. prowadzenie edukacji konsumenckiej w szkołach powiatu płockiego.

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 marca 2007 13:06
Dokument wprowadzony do BIP przez: Brańka Agnieszka
Ilość wyświetleń: 1920
23 kwietnia 2024 13:51 (Katarzyna Bernaciak) - Zmiana treści zakładki.
06 marca 2007 13:06 (Brańka Agnieszka) - Dodanie nowej zakładki.