Płock, dnia 15.02.2013 r.
Oznaczenie i numer postępowania: SK 634-1/AKł/2013
Zamawiający: Powiatowy Urząd Pracy w Płocku, ul. Kostrogaj 1
Przedmiot zamówienia: organizacja i przeprowadzenie szkoleń dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Płocku.
ZAWIADOMIENIE O UNIEWAŻNIENIU
W CZĘŚCI POSTĘPOWANIA
Postępowanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów unijnych – art. 11 ust 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity Dz. U. Nr 113, poz. 759 z 2010r. z póź. zmianami) na realizację usługi szkoleniowej współfinansowanej przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu „Aktywny bezrobotny kapitałem płockiej wsi” w ramach Priorytetu VI Rynek Pracy Otwarty dla wszystkich, Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie, Poddziałanie 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych - zgodnie z art. 91 ust. 1 cyt. ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo Zamówień Publicznych
Część nr 4 - Szkolenie pn. „Grafika komputerowa”
Zamawiający unieważnia na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – wyżej cyt. ustawy Prawo zamówień publicznych – postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W niniejszym postępowaniu popełniony został błąd skutkujący wadą, której nie można usunąć na obecnym etapie postępowania. Zamawiający podczas otwarcia ofert w dniu 11.02.2013r. w przedmiotowym postępowaniu – dot. części nr 4 nie odczytał oferty Wykonawcy: Ośrodek Szkolenia Dokształcania i Doskonalenia Kadr KURSOR ul. Narutowicza 66, 21-500 Biała Podlaska. Oferta Wykonawcy na tą część postępowania została złożona w terminie w jednej kopercie, w komplecie dokumentów łącznie z ofertą na część nr 3 - Zamawiający odczytał tylko ofertę na część nr 3 zamówienia.
Otwarcie ofert jest czynnością faktyczną mającą charakter jednokrotny i nie może być ponowione w danym postępowaniu. Zamawiający naruszył przepis art. 86 ust. 4 Ustawy PZP – podczas otwarcia ofert nie podał informacji zawartej w przedmiotowej ofercie i tym samym naruszył zasadę jawności postępowania, uczciwej konkurencji oraz równego traktowania Wykonawców.
Brak należytej staranności Zamawiającego przy dokonaniu czynności otwarcia ofert nie może być na obecnym etapie postępowania usunięty bez naruszenia powołanych powyżej zasad udzielania zamówień publicznych. Konieczne jest więc unieważnienie postępowania. W przeciwnym wypadku bowiem – z powodu naruszenia powyżej powołanych zasad udzielania zamówień publicznych – Zamawiający naraziłby się na możliwość unieważnienia przez sąd umowy na skutek wystąpienia z takim wnioskiem przez Prezesa Urzędu na podstawie art. 143 ust. 6 PZP.
z up. Starosty
Iwona Sierocka
Dyrektor Powiatowego
Urzędu Pracy w Płocku
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Starostwo Powiatowe w Płocku