Płock: Świadczenie usług pocztowych dla Starostwa Powiatowego w Płocku
Numer ogłoszenia: 241575 - 2014; data zamieszczenia: 20.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Płocku , ul. Bielska 59, 09-400 Płock, woj. mazowieckie, tel. 024 2676777, faks 024 2676848.
Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.powiat.plock.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Świadczenie usług pocztowych dla Starostwa Powiatowego w Płocku.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym (na terenie całego kraju, na obszarach miejskich i wiejskich) i zagranicznym w zakresie przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie przesyłek pocztowych rejestrowanych i nierejestrowanych, paczek pocztowych, przesyłek kurierskich oraz zwrotów przesyłek niedoręczonych, w rozumieniu przepisów ustawy Prawo pocztowe z dnia 23 listopada 2012 roku (Dz. U. z 2012, poz. 1529). 2.Przez przesyłki pocztowe, będące przedmiotem zamówienia rozumie się przesyłki listowe o wadze do 2000 g (Gabaryt A i B): 1)zwykłe - przesyłka nierejestrowana nie będąca przesyłką najszybszej kategorii, 2)zwykłe o przyspieszonym trybie doręczenia - przesyłka nierejestrowana najszybszej kategorii (deklarowany czas dostarczenia adresatowi wynosi 3 dni robocze od dnia jej nadania D+3), 3)polecone nie będące przesyłką najszybszej kategorii - przesyłka rejestrowana będąca przesyłką listową, przemieszczaną i doręczaną w sposób zabezpieczający ją przed utratą, ubytkiem zawartości lub uszkodzeniem, 4)polecone o przyspieszonym trybie doręczenia - przesyłka rejestrowana będąca przesyłką listową, przemieszczaną i doręczaną w sposób zabezpieczający ją przed utratą, ubytkiem zawartości lub uszkodzeniem najszybszej kategorii (deklarowany czas dostarczenia adresatowi wynosi 3 dni robocze od dnia jej nadania D+3), 5)polecone ze zwrotnym poświadczeniem odbioru (ZPO) - przesyłka listowa przyjęta za potwierdzeniem nadania i doręczona za pokwitowaniem odbioru, 6)polecone o przyspieszonym trybie doręczenia ze zwrotnym poświadczeniem odbioru (ZPO) - przesyłka najszybszej kategorii przyjęta za potwierdzeniem nadania i doręczona za pokwitowaniem odbioru, Gabaryt A - to przesyłka, której minimalne wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm, a maksymalne - żaden z wymiarów nie może przekroczyć: wysokość 20 mm, długość 325 mm, szerokość 230 mm Gabaryt B - to przesyłki wysyłane w kopertach o formacie B4 i większych, jednak maksymalnie suma długości, szerokości i wysokości (grubości) wynosi 900 mm, przy czym największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm. 3.Przez paczki pocztowe, będące przedmiotem zamówienia rozumie się paczki pocztowe o wadze do 10 kg (Gabaryt A, Gabaryt B): 1)ekonomiczne - paczki rejestrowane nie będące paczkami najszybszej kategorii, 2)o przyspieszonym trybie doręczenia - paczki rejestrowane najszybszej kategorii, 3)ze zwrotnym poświadczeniem odbioru - paczki rejestrowane ekonomiczne i o przyspieszonym trybie doręczenia, przyjęte za potwierdzeniem nadania i doręczone za pokwitowaniem odbioru. Gabaryt A - to paczki, których minimalne wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140, a maksymalne: długość 600 mm, szerokość 500 mm, wysokość 300 mm. Gabaryt B - to paczki o wymiarach: minimum - jeśli choć jeden z wymiarów przekracza długość 600 mm, szerokość 500 mm, wysokość 300 mm; maksimum - kiedy suma długości i największego obwodu mierzonego w innym kierunku niż długość wynosi 3000 mm, przy czym największy wymiar nie może przekroczyć 1500 mm. 4.Przez przesyłki kurierskie rozumie się przesyłki najszybszej kategorii z gwarantowanym terminem doręczenia w następnym dniu roboczym po dniu nadania w obrocie krajowym, przyjęte za potwierdzeniem nadania doręczone za pokwitowaniem odbioru o wadze do 30 kg. Zawierająca w cenie za nadanie przesyłki - odbiór z siedziby Zamawiającego oraz ubezpieczenie do kwoty 5.000,00 zł. 5.Wyszczególnienie rodzajów przesyłek listowych, paczek, przesyłek kurierskich, oraz ich szacunkowe ilości w okresie realizacji umowy, przewidziane przez Zamawiającego zostały zawarte w formularzu ofertowym - stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ. Zamawiający nie jest zobowiązany do zrealizowania w 100% podanych ilości przesyłek. Rodzaje i ilości przesyłek w ramach świadczonych usług są szacunkowe i będą ulegały zmianie w zależności od potrzeb Zamawiającego, na co Wykonawca wyraża zgodę i nie będzie dochodził roszczeń z tytułu zmian ilościowych i rodzajowych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. 6.W zależności od potrzeb Zamawiający zastrzega sobie prawo do nadania w okresie trwania umowy, przesyłek pocztowych i paczek innych niż wymieniono w ww. formularzu. Usługi te będą świadczone przez Wykonawcę według obowiązującego cennika Wykonawcy w dniu nadania przesyłek lub paczek. 7.Zamawiający wymaga, aby usługa dostarczania przesyłek listowych, paczek, przesyłek kurierskich świadczona była do każdego wskazanego przez Zamawiającego adresu. 8.Zamawiający wymaga, aby punkty odbioru niedoręczonych przesyłek (awizowanych) czynne były, co najmniej we wszystkie dni robocze z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy, wyodrębnione oraz oznakowane w sposób widoczny nazwą Wykonawcy. 9.Wykonawca zobowiązany jest do wyznaczenia najbliższej placówki, zlokalizowanej na terenie miasta Płocka, do nadawania przesyłek przygotowanych do wyekspediowania przez Zamawiającego, raz dziennie, w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki w godzinach 14:30-15.30, a w środy 16:00 - 17.00. Odbioru w wyznaczonej placówce Wykonawcy na terenie miasta Płocka dokonywać będzie upoważniony przedstawiciel po okazaniu stosownego upoważnienia. Odbiór przesyłek przygotowanych do wyekspediowania będzie każdorazowo dokumentowany przez Wykonawcę pieczęcią, podpisem i datą w zestawieniu przesyłek nadanych (dla przesyłek rejestrowanych) oraz na zestawieniu ilościowym przesyłek wg poszczególnych kategorii wagowych (dla przesyłek zwykłych . 10.Zamawiający w ramach przedmiotu zamówienia przewiduje nadawanie przesyłek, których nadanie jest konieczne w placówce operatora wyznaczonego, tj. przesyłek nadawanych m.in. w oparciu o niżej wymienione przepisy: art. 57 § 5 pkt 2 - Kodeksu postępowania administracyjnego, art. 165 § 2 - Kodeksu postępowania cywilnego, art. 12 § 6 pkt 2 Ordynacji podatkowej, art. 176 ust. 3 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych 11.Znaczek opłaty pocztowej zastąpiony zostanie pieczęcią według wzoru dostarczonego przez Wykonawcę. 12.Zamawiający będzie przekazywał przesyłki w stanie uporządkowanym, przez co należy rozumieć: 1)dla przesyłek rejestrowanych - wpisanie każdej przesyłki do pocztowej książki nadawczej w dwóch egzemplarzach, z których oryginał będzie przeznaczony dla Wykonawcy w celach rozliczeniowych, a kopia stanowić będzie dla Zamawiającego potwierdzenie nadania danej partii przesyłek; 2)dla przesyłek nierejestrowanych - zestawienie ilościowe przesyłek wg poszczególnych kategorii wagowych sporządzone dla celów rozliczeniowych w dwóch egzemplarzach, z których oryginał będzie przeznaczony dla Wykonawcy w celach rozliczeniowych, a kopia stanowić będzie dla Zamawiającego potwierdzenie nadania danej partii przesyłek. 13.Opakowanie przesyłek listowych stanowi koperta Zamawiającego, odpowiednio zabezpieczona. Opakowanie paczki powinno stanowić zabezpieczenie przed dostępem do zawartości oraz aby uniemożliwiało uszkodzenie przesyłki w czasie przemieszczania. 14.Nadanie przesyłek objętych przedmiotem zamówienia następować będzie w dniu ich odbioru przez Wykonawcę od Zamawiającego. 15.Wykonawca będzie doręczał do siedziby Zamawiającego pokwitowane przez adresata potwierdzenie odbioru niezwłocznie po dokonaniu doręczenia przesyłki, nie później jednak, niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia doręczenia. 16.Przedstawiciel Wykonawcy doręcza pisma osobom fizycznym w ich mieszkaniu lub miejscu pracy. Pisma mogą być doręczone również w lokalu organu administracji publicznej, jeżeli przepisy szczególne nie stanowią inaczej. Jeżeli Wykonawca nie może doręczyć pisma w sposób określony w pkt 3.19 i 3.20, a także w razie koniecznej potrzeby, przedstawiciel Wykonawcy doręcza pisma w każdym miejscu, gdzie się adresata zastanie. W przypadku nieobecności adresata pismo doręcza, za pokwitowaniem, dorosłemu domownikowi, sąsiadowi lub dozorcy domu, jeżeli osoby te podjęły się oddania pisma adresatowi. O doręczeniu pisma sąsiadowi lub dozorcy zawiadamia adresata, umieszczając zawiadomienie w oddawczej skrzynce pocztowej lub, gdy to nie jest możliwe, w drzwiach mieszkania. 17.W razie niemożności doręczenia pisma w sposób opisany powyżej, operator postępuje w sposób następujący: zawiadomienie o pozostawieniu pisma wraz z informacją o możliwości jego odbioru w terminie siedmiu dni, licząc od dnia pozostawienia zawiadomienia w miejscu określonym w pkt 16, przedstawiciel Wykonawcy umieszcza w oddawczej skrzynce pocztowej lub, gdy nie jest to możliwe, na drzwiach mieszkania adresata, jego biura lub innego pomieszczenia, w którym adresat wykonuje swoje czynności zawodowe, bądź w widocznym miejscu przy wejściu na posesję adresata. 18.W przypadku niepodjęcia przesyłki w terminie, o którym mowa w pkt 17, pozostawia powtórne zawiadomienie o możliwości odbioru przesyłki w terminie nie dłuższym niż czternaście dni od daty pierwszego zawiadomienia 19.Jednostkom organizacyjnym i organizacjom społecznym doręcza się pisma w lokalu ich siedziby do rąk osób uprawnionych do odbioru pism. Sposób doręczenia stosuje się odpowiednio. 20.Wykonawca zobowiązany jest do honorowania, zwrotnego potwierdzenia odbioru stanowiącego potwierdzenie doręczenia i odbioru przesyłki na zasadach określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267, z późn. zm.). 21.Zmawiający ma prawo zlecić usługę innemu operatorowi, a kosztami realizacji obciążyć Wykonawcę, jeżeli Wykonawca nie przyjmie od Zamawiającego przesyłek w wyznaczonym dniu i czasie. 22.Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 23.Wykonawca jest odpowiedzialny za całokształt, w tym za przebieg oraz terminową realizację przedmiotu zamówienia do czasu wygaśnięcia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego. 24.Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64.11.00.00-0, 64.11.20.00-4, 64.11.30.00-1, 64.12.00.00-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1)spełnienie warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności Zamawiający oceni na podstawie: a)złożonego wpisu do rejestru operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej zgodnie z art. 6 ust. 1 Ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku Prawo pocztowe (Dz. U. z dnia 29 grudnia 2012 r. poz. 1529); b)oświadczenia złożonego przez Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (art. 22 ust. 1 pkt. 1 Pzp) - załącznik nr 2 do siwz;
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a)udokumentowania wykonania, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie - minimum 2 zamówienia na świadczenie usług pocztowych, odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia określonemu w niniejszej specyfikacji każda, o wartości minimum 130.000 brutto każda; b)oświadczenia złożonego przez Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 pkt. 2 Pzp - załącznik nr 2 do siwz
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
spełnienie warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym Zamawiający oceni na podstawie: oświadczenia złożonego przez Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 pkt. 3 Pzp - załącznik nr 2 do siwz
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
spełnienie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający oceni na podstawie: oświadczenia złożonego przez Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 pkt. 3 Pzp - załącznik nr 2 do siwz
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
spełnienie warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Zamawiający oceni na podstawie oświadczenia złożonego przez Wykonawcę o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 pkt. 4 Pzp - załącznik nr 2 do siwz
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1)Formularz ofert - załącznik nr 1 do siwz; 2)Zakres prac, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom - załącznik nr 5 do siwz. 3)Pełnomocnictwo, jeżeli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. W razie wystąpienia okoliczności niezależnych od Stron umowy powodujących konieczność wprowadzenia zmian do przedmiotu umowy, Strony negocjują zmiany w umowie niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia.
2. Podstawą dokonania zmiany zapisów umowy będą:
1)Zmiana terminu wykonania usługi wynikająca z działania siły wyższej;
2)Zmiana przepisów prawnych (np. VAT, jeżeli wpłynie na sposób wykonania lub na wysokość ceny);
3.W celu dokonania zmian zapisów umowy wnioskowanych przez Stronę zobowiązana jest ona pisemnie wystąpić z propozycją zmiany warunków umowy wraz z ich uzasadnieniem. Zmiany te muszą być korzystne lub neutralne dla Zamawiającego.
4.Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności.
5.Zmiany będą dokonywane na piśmie w postaci aneksu do zawartej umowy po uprzednim wyrażeniu zgody na zmianę przez obie strony
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: BIP : http://www.bip.powiat-plock.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Płocku, ul. Bielska 59, 09-400 Płock.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 01.12.2014 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Płocku, ul. Bielska 59, 09-400 Płock, Kancelaria Ogólna p. 212 - II piętro.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Starostwo Powiatowe w Płocku