- Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej – 10 zł.
- Opłatę skarbową należy uiścić w:
- formie gotówkowej w kasie Starostwa Powiatowego w Płocku /parter/:
poniedziałek - piątek w godzinach 7.30 – 15.15
lub we wszystkich oddziałach banku Spółdzielczego Mazowsze w Płocku/ bez dodatkowych opłat/
- w formie bezgotówkowej w postaci przelewu bankowego na rachunek:
Bank Spółdzielczy Mazowsze w Płocku
21 9042 0003 0000 0000 9000 0880
Tytuł wpłaty: opłata skarbowa - za wykreślenie z ewidencji klubu sportowego (nazwa klubu).
UWAGA!
Z OPŁATY ZWOLNIONY JEST UCZNIOWSKI KLUB SPORTOWY NA PODSTAWIE USTAWY Z DNIA 16 LISTOPADA 2006 r. O OPŁACIE SKARBOWEJ.
- Wykreślenie klubu sportowego z ewidencji następuje w drodze decyzji.
- Decyzję o wykreśleniu z ewidencji klubów sportowych wydaje się w ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku wraz z załącznikami.
- Jeżeli zgłoszenie zawiera braki formalne, które mimo wezwania nie zostały usunięte w wyznaczonym terminie urząd wydaje decyzję o odmowie wykreślenia z ewidencji.
Przebieg postępowania:
Wykreślenie klubu sportowego działającego w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej lub uczniowskiego klubu sportowego z ewidencji prowadzonej przez Starostę Płockiego jest możliwe dopiero po zakończeniu likwidacji klubu sportowego.
Likwidację klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia przeprowadza się na zasadach dotyczących stowarzyszeń (art.36 - 39 ustawy Prawo o stowarzyszeniach z w związku z art. 4 ust. 2 ustawy o sporcie). Likwidacja klubu polega na całkowitym zakończeniu jego działalności, zadysponowaniu jego mieniem oraz wykreśleniu klubu z ewidencji po zaspokojeniu lub zabezpieczeniu wierzycieli.
Kroki:
- Jeżeli członkowie klubu sportowego chcą, aby klub zakończył swoją działalność i byt prawny powinni na Zebraniu Członków Klubu:
- podjąć uchwałę o rozwiązaniu klubu zgodnie z zapisami statutu klubu
- sporządzić protokół z zebrania
- sporządzić listę obecności członków klubu na zebraniu.
Uchwała powinna określać:
- datę rozwiązania klubu, która jest jednocześnie datą rozpoczęcia likwidacji
- cel, na który przeznaczony będzie majątek zlikwidowanego klubu
- wyznaczenie likwidatora, jednakże w przypadku braku takiego wskazania w uchwale i statucie likwidatorami są członkowie Zarządu.
1. Następnie likwidator:
- sporządza sprawozdanie finansowe (zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości) na dzień poprzedzający dzień rozpoczęcia likwidacji,
- pisemnie zawiadamia Starostę Płockiego o wszczęciu postępowania likwidacyjnego klubu oraz dołącza protokół z Walnego Zebrania wraz z uchwałą o rozwiązaniu klubu i listą obecności,
- podaje do publicznej wiadomości informacje o wszczęciu postępowania likwidacyjnego np. poprzez ogłoszenie w lokalnej prasie, stronie internetowej, mediach społecznościowych. Może również złożyć 3 szt. ogłoszenia o likwidacji, które zostaną wywieszone na tablicach Starostwa Powiatowego w Płocku na okres 2 tygodni
- ogłoszenie powinno zawierać informacje o rozpoczęciu likwidacji, dane i kontakt do likwidatora oraz datę do kiedy można zgłaszać ewentualne roszczenia wobec likwidującej się organizacji.
3. W dalszej kolejności likwidator:
- ustala listę wierzycieli i dłużników,
- przystępuje do zbycia majątku klubu i egzekwowania długów oraz do zaspokojenia wierzycieli,
- zamyka rachunek bankowy, w banku w którym klub go posiadał,
- sporządza sprawozdanie finansowe zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości - stan rachunkowy na koniec likwidacji
- sporządza protokół przekazania dokumentów klubu sportowego na przechowywanie (protokół zawiera podpis zdającego i przejmującego),
- dokonuje innych czynności prawnych niezbędnych do przeprowadzenia likwidacji w tym zawiadamia właściwy urząd skarbowy i urząd statystyczny
- sporządza sprawozdanie z podjętych przez siebie działań w toku likwidacji.
4. Likwidator składa do Starosty Płockiego wniosek o wykreślenie klubu sportowego z ewidencji wraz z dowodem opłaty skarbowej.