Przetargi - archiwum

Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na dostawę oleju opałowego dla szkół powiatu płockiego w II półroczu 2012 roku - PZESz. 3620.1.2012

Ogłoszenie o przetargu nieograniczonym o wartości zamówienia przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy p.z.p.

 

postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego o wartości zamówienia przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2010 r.,  Nr 113, poz. 759 z późn. zm.).

 

1. Zamawiający: Powiat Płocki reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Płocku, ul. Bielska 59, 09-400 Płock, tel. 24/ 267-68-00, fax: 24/ 267-68-48, e-mail: starostwo@powiat.plock.pl, http://powiat-plock.pl

 

2. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona będzie na stronie internetowej Zamawiającego: http://bip.powiat-plock.pl. Na wniosek Wykonawcy Zamawiający przekaże siwz odpłatnie na podstawie kserokopii dowodu wpłaty. Opłata: 10 złotych na rachunek Powiatowego Zespołu Ekonomicznego Szkół w Płocku nr konta: 03 9042 0003 0000 1603 2000 0030

  

3. Przedmiot zamówienia: „Dostawa oleju opałowego dla szkół powiatu płockiego w II półroczu 2012 roku”

Zamawiający przewiduje dostawę do 109 tyś. litrów oleju opałowego w II półroczu 2012 roku, j.n.:

1) dla Zespołu Szkół im. St. Staszica w Gąbinie  – do 55 tys. litrów oleju

2) dla Zespołu Szkół im. L. Bergerowej w Płocku – do 48 tys. litrów oleju

3) dla Zespołu Szkół im. J. Śniadeckiego w Wyszogrodzie (budynek w Ciućkowie) – do 6 tys. litrów oleju

 

4. Nomenklatura: Wspólny Słownik Zamówień (CPV) - 09.13.51.00-5

 

5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych, wariantowych.

 

6. Termin realizacji zamówienia: lipiec 2012 r. - grudzień 2012 r.

 

7. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 u.p.z.p. oraz wykażą brak podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 u.p.z.p.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki:

1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

- za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna posiadanie koncesji, zezwolenia lub licencji;

2) posiadania wiedzy i doświadczenia,

- za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna:
a) wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - minimum 2 umów na dostawę 35 000 litrów oleju każda;

3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
a) w ramach tego warunku Wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają odpowiednie uprawnienia – za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna złożenie oświadczenia;

b) sytuacji ekonomicznej i finansowej,

- w ramach tego warunku Wykonawca zobowiązany jest do wykazania, że:
a) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 100 000,00 zł brutto,
b) posiada opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 350 000,00 zł brutto.

2. Zamawiający wymaga potwierdzenia przez Wykonawcę braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 u.p.z.p., tj. na potwierdzenie wymaga złożenia dokumentów określonych w pkt 8 ppkt 2.

 

Ocena spełnienia powyższych warunków dokonana będzie przez Zamawiającego na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń określonych w pkt. 8, z których jednoznacznie musi wynikać, iż stosując formułę: spełnia / nie spełnia Wykonawca spełnił w/w warunki.

 

8. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 u.p.z.p. oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 u.p.z.p.

1)  W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu    oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenia:

a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 u.p.z.p. – według załącznika nr 2 do siwz;

b) koncesje, zezwolenia lub licencje;

c) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie -  minimum 2 umów na dostawę 35 000 litrów oleju każda; według załącznika nr 4 do siwz;

d) oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień – według załącznika nr 5 do siwz;

e) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę nie mniejszą niż 100 000,00 zł brutto, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,

f) opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 350 000,00 zł brutto.

 

2) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 u.p.z.p. oferta musi zawierać następujące dokumenty i oświadczenie:

a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie z art. 24 ust. 1 u.p.z.p.  – według załącznika nr 3 do siwz

b) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 u.p.z.p., wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 u.p.z.p;

c) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

d) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

e) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 u.p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

f) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.  

3) Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:

a) zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 8 ppkt. 2. lit. b, c, d, f   składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający odpowiednio, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

b) zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 8 ppkt. 2 lit. e składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 – 8 u.p.z.p.  - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

 

9. Uczestnictwo innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2 b     u.p.z.p.

    Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

 

10. Wykaz innych dokumentów jakie winni dostarczyć Wykonawcy 

Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku gdy o  udzielenie zamówienia ubiegają się Wykonawcy wspólnie składający ofertę.

 

11. Oferty składane wspólnie

1. Wykonawcy występujący wspólnie zobowiązani są złożyć niżej wymienione oświadczenia i dokumenty:

-  dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 8 ppkt. 1 lit. a, b, c, d, e, f; pełnomocnictwo - składane są wspólnie.

Odrębnie każdy Wykonawca składa:

- oświadczenie i dokumenty wymienione w pkt 8 ppkt. 2. lit. a, b, c, d, e, f.

Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku uczestnictwa w postępowaniu innych podmiotów, biorących udział w realizacji części zamówienia bądź zapewniających Wykonawcy środki finansowe - na zasadach określonych w  art. 26 ust. 2 b u.p.z.p. - kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty.

 

12. Wymagania dotyczące wadium

1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 7 000 PLN (słownie: siedem tysięcy złotych).

2. Wadium należy wnieść najpóźniej w terminie wyznaczonym na złożenie oferty, a dowód wniesienia załączyć do oferty.

3. Wykonawca może wnieść wadium w:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 Nr 42, poz. 275, z późn. zm.).

4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu Wykonawca jest zobowiązany wpłacić wadium przelewem na rachunek 45 9042 0003 0000 1603 2000 0050

(ksero przelewu dołączyć do oferty, o ile to możliwe).

5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku       bankowym.

6. W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, Wykonawca załączy do oferty kserokopię dokumentu potwierdzonego za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Oryginał dokumentu należy załączyć oddzielnie, nie spięty z ofertą. Z treści dokumentu (gwarancji, poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych  w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.      

7. Oferta nie zabezpieczona akceptowaną formą wadium spowoduje wykluczenie Wykonawcy.

8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a u.p.z.p.

9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 u.p.z.p., jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi  na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 u.p.z.p., nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w pkt 8 i jeśli dotyczy w pkt.  9 oraz pełnomocnictwa, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:

1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach    określonych w ofercie;

2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z  przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

 

13.  Kryterium oceny ofert:  cena =100%.

 

14. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert:

1.  Oferty należy składać:

1) bezpośrednio w siedzibie Zamawiającego w Kancelarii (pok. 212), codziennie w dni pracy Urzędu: poniedziałek, wtorek, środa, czwartek: w godz. 800 – 1500, a w piątek w godz.  800 – 1630,

2) za pośrednictwem poczty, na adres wskazany w specyfikacji do korespondencji,

3) termin wpływu ofert do siedziby Zamawiającego (niezależnie od wybranej przez Wykonawcę, wymienionej wyżej, formy składania) upływa dnia 20.06.2012 roku o godz. 1000,

4) oferty, które wpłyną po terminie składania ofert zostaną niezwłocznie zwrócone Wykonawcom.

2. Oferty zostaną otwarte w siedzibie Zamawiającego w dniu 20.06.2012 roku o godz. 10.30  w pokoju nr 408, IV piętro.

 

15. Termin związania ofertą:

Termin związania ofertą wynosi 60 dni od upływu terminu składania ofert. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

 

16. Zamówienia uzupełniające

Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 u.p.z.p. 

 

17. Aukcja elektroniczna

Zamawiający nie przewiduje prowadzenia aukcji elektronicznej.

 

18. Ogłoszenie przekazano Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich w dniu 11.05.2012 r.

 

Dyrektor
Powiatowego Zespołu Ekonomicznego Szkół w Płocku
Maria Pisarska Galas

Załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2012-05-12
Dokument wytworzony przez: Powiatowy Zespół Ekonomiczny Szkół w Płocku
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 11 maja 2012 13:52
Dokument wprowadzony do BIP przez: Dariusz Panuszewski
Ilość wyświetleń: 2856
16 maja 2012 14:16 (Adam Kosiński) - Dodanie załącznika [pzesz_3620_1_2012_zal_6_zal_do_umowy.doc] do dokumentu.
16 maja 2012 14:15 (Adam Kosiński) - Dodanie załącznika [pzesz_3620_1_2012_zal_6_projekt_umowy.doc] do dokumentu.
16 maja 2012 14:13 (Adam Kosiński) - Dodanie załącznika [pzesz_3620_1_2012_zal_5_oswiadczenie.doc] do dokumentu.